Η στρατηγική marketing που έκανε την ταινία της Barbie να «σπάσει» τo box office
Η στρατηγική marketing που έκανε την ταινία της Barbie να «σπάσει» τo box office
Η στρατηγική marketing που έκανε την ταινία της Barbie να «σπάσει» τo box office
Most-loved ή most-hated, το μόνο σίγουρο είναι πως η ταινία της Barbie «έσπασε» τα ταμεία. Άλλοι κατέκλυσαν τις κινηματογραφικές αίθουσες ανά τον κόσμο από περιέργεια, άλλοι γιατί ήθελαν να δουν την ηρωίδα των παιδικών τους χρόνων να παίρνει σάρκα και οστά και να διεκδικεί τη θέση της στον πραγματικό κόσμο.
Θες να ακολουθήσεις κι εσύ σπουδές marketing;
Τι πραγματικά όμως κρύβεται πίσω από την τεράστια επιτυχία της ταινίας marketing wise, σύμφωνα με την καθηγήτρια του Yale School of Management & πρώην brand manager της Mattel, Zoe Chance
- Οι μακροχρόνιες επενδύσεις στο marketing είχαν εκτοξεύσει την αξία του brand στα 700.000.000$ ήδη πριν το λανσάρισμα της ταινίας, με τη Barbie να είναι Νο1 στις προτιμήσεις των κοριτσιών εδώ και 50 χρόνια.
- Οι ισχυροί συναισθηματικοί δεσμοί που έχουν δημιουργηθεί ανάμεσα στην κούκλα και τα κορίτσια, που βλέπουν στις διάφορες εκδοχές της κούκλας ένα role model που μπορεί να είναι τα πάντα. Γιατρός, δασκάλα, πιλότος κ.ά.
- Η αποδόμηση των κοινωνικών στερεοτύπων και της τέλειας εικόνας. Η ταινία προβάλλει έντονα το στοιχείο του φεμινισμού, μεταφέροντας την Barbie στην πραγματική ζωή, όπου έρχεται αντιμέτωπη με τα προβλήματα που κάθε σύγχρονη γυναίκα αντιμετωπίζει στην καθημερινότητά της.
- Η πολυετής παρουσία της Barbie στα ράφια των καταστημάτων και η θέση της σε κάθε παιδική συλλογή με παιχνίδια, κατάφερε να φέρει στις κινηματογραφικές αίθουσες γυναίκες κάθε ηλικίας. Ακόμα και μητέρες με τις έφηβες κόρες τους, με τη γυναικεία προσέλευση να αγγίζει το 90%.
- Οι δημιουργοί της ταινίας δεν απαρνήθηκαν την cringe πλευρά της ηρωίδας. Το κυρίαρχο ροζ χρώμα και ο κάπως αφελής Ken ήταν αναπόσπαστο κομμάτι του film, με την ισορροπία να έρχεται μέσα από κοινωνικά μηνύματα, όπως η προώθηση της έννοιας της συμπερίληψης. Η Barbie δεν είναι μόνο όμορφη. Δε φορά μόνο ροζ και φυσικά έρχεται και με διαφορετικό τόνο δέρματος, σωματότυπο και όνειρα.
Marketing is always the key! Αν θέλεις να ακολουθήσεις μια καριέρα ως marketer, δεν έχεις παρά να ξεκινήσεις τις σπουδές σου στη Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας του ΙΕΚ ΣΒΙΕ.
Πηγή: insights.som.yale.edu